فلکه اول صادقیه- پلاک 9 (بالای بانک دی)
44 23 26 02 - 3
وب سایت رسمی آموزشگاه موسیقی برومند
آموزشگاه
آموزشگاه
جمعیت
کودکان-1
کودکان-2
گیتار
خواننده
کوبه-ای
سه-تار
ایلیا

مشخصات اساتید

فرهود امیرانی

مدرُس سه تار، فلوت ریکوردر، تئوری عمومی موسیقی، شناخت دستگاه های موسیقی ایرانی
پیشینه هنری
متولد 1338 در تهران. با آواز و دستگاه های موسیقی ایرانی از کودکی توسط پدرش که صدای خوبی داشت و در اغلب مهمانی های خانوادگی آواز و تصنیف های اصیل ایرانی می خواند و دستگاه های موسیقی ایرانی را می شناخت آشنا شد. در سال 1361 در کلاس سه تار محسن نفر در مرکز حفظ و اشاعه ی موسیقی ایرانی ثبت نام نمود و پس از دو ماه نزد زنده یاد استاد احمد عبادی رفت و مدت چهار سال به فراگیری سبک استاد پرداخت.
همزمان آموزش تئوری عمومی موسیقی و هارمونی و درک موسیقی را با استاد فقید پرویز منصوری دنبال نمود. وی که فارغ التحصیل رشته ی موسیقی است ردیف آقاحسیقلی را در دانشگاه از داریوش پیرنیاکان فراگرفت. سپس مدتی نزد داریوش طلایی با ردیف میرزاعبداله آشنا شد.
وی که عضو پیوسته ی کانون پژوهشگران خانه موسیقی است معتقد است که در زندگی و یینش هنری وی دو نقطه ی عطف وجود دارد: نخست آشنایی با نظریات هنری و توجه به اهمیت فرم و ساختار در ایجاد شاهکارهای هنری با شرکت در یک کلاس استثنایی فیلمنامه نویسی با حضور استادانی مانند هوشنگ گلشیری، آذر نفیسی، محمدعلی سپانلو، هوشنگ کاووسی و ... که به همت محمدرضا جریانی تشکیل شده بود وبه مدت حدود هشت ماه و بطور فشرده ادامه داشت، و دوم فرصت گرانبهای معاشرت و استفاده از محضر شاعر و موسیقی شناس بزرگ و شریف معاصر هوشنگ ابتهاج (از سال 1370 تا کنون) که در هر نشست، نکات سودمند و اشارات و نقدهای هنری نغزی را از ایشان فرا می گرفت.
فرهود امیرانی فراگیری فلوت ریکوردر را بدون معلم و با استفاده از کتابهای آموزشی اروپایی آغاز نمود ولی در این راه مدرس دوست داشتنی و مهربان موسیقی سرکار خانم ترودی فلامکی (اهل کشور سوئیس و عضو انچمن معلمان فلوت ریکوردر اروپا) با بزرگواری و فروتنی فراوان و با در اختیار گذاشتن منابع آموزشی این ساز وی را بسیار یاری داده است.
کارها
- انتشار 36 آلیوم موسیقی کلاسیک شامل اجراهای مهمی از آثار آهنگسازان موسوم به کلاسیک به صورت کاست به همراه توضیحات و تجزیه و تحلیل قطعات و اجراها تحت عنوان «هنر اوّل» در سال 1370.
- نگارش مقاله ی نقدی بر آلبوم زمستان (شهرام ناظری و محمدرضا درویشی) در نخستین شماره ی مجله آینه ی اندیشه 1368.
- مصاحبه با مجید کیانی ( سال 1369 مجله ی آینده ی اندیشه)
- نگارش کتاب «سه تار و تار اندیشی» (نقدی بر روش های آموزش سه تار)- کانون گسترش علوم- 1380.
- 1382 تا 1385 عضو شورای فنّی و تدریس دروس تئوری عمومی موسیقی، تئوری موسیقی ایرانی، تاریخ موسیقی ایران و تاریخ موسیقی غرب در هنرستان موسیقی سوره.
- نگارش، ترجمه و تحلیل چند آلبوم موسیقی و موسیقی فیلم خارجی (ناشر: خانه ی هنر)
- نوت نگاری و ویرایش کتاب «تئوری بنیادی موسیقی» نگارش پرویز منصوری (1370)- برنده ی جایزه ی بهترین کتاب سال.
- همکاری در کتاب «حافظ به سعی سایه»- (نشر کارنامه- 1372)- برنده ی جایزه ی بهترین کتاب سال نمایشکاه کتاب.
- شرکت در چند برنامه ی زنده ی تحلیل و نقد موسیقایی رادیویی.
- آهنگسازی در زمینه ی موسیقی ایرانی : پیش درآمد، رِنگ، چهارمضراب، تصنیف .
روزهای حضور
شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه
فرهود امیرانی

ورود به سیستم

نام کاربری :
کلمه عبور :
امروز جمعه , 28 مهر 1396

تصویر روز

تصویر-روز

سخن روز

به نقل از سایه (هوشنگ ابتهاج) در یک گفتگوی خصوصی: «دنیا را بدون شجریان نمی توانم تصور کنم!» برای محمدرضا شجریان سلامتی آرزو می کنیم.
بازدید ها : 69,863